ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ

Μ

Σκεψεις χαρισμενες στους αγαπητους φιλους που μαζι, ενα βραδυ του Νοεμβρη , με ζηλο κουβεντιαζαμε
Στην οικονομια και πολιτικη:
στηριζεται ολοενα και λιγοτερο στην παραγωγη και περισσοτερο στην καταναλωση.
στο χρηματοοικονομικο μερος και οχι στο παραγωγικο.
ο καπιταλισμος φτανει στο ποιοτικα ανωτερο σταδιο του,ξεπερνα το εμποριο αγαθων και γινεται εμποριο χρηματος.η διαφημιση παιζει σπουδαιο ρολο,απο το ποσο αναγκαιο ειναι ενα αγαθο η’ απο την ποιοτητα και τιμη.
Η οικονομια ενδιαφερεται για ισολογισμους ελλειματα ,αποδοσεις επενδυσεων,δηλαδη το λογιστικο>.
Επιδιωκοντας να βγαλει χρημα απο το χρημα η οικονομια μπαινει σε > (πλασματικες υποτιμησεις η’ υπερτιμησεις, φουσκες κ.λ.π.-το αγαθο παυει να εχει υποχρεωτικως χρηστικη σημασια.>

Στην ιδεολογια και την τεχνη:
Δεν ενδιαφερουν οι συνθηκες ουτε οι στοχοι, στην παραγωγη ιδεων η’ καλλιτεχνηματων.
ενδιαφερει το γεγονος της >απο το >.Καταναλωτισμος στον κοσμο της τεχνης και των ιδεων.
Η μορφη ειναι και το περιεχομενο.Ενδιαφερον εχει το >

Χαρακτηριστικα της μεταμοντερνας πρακτικης.
Η απουσια της μεθοδου.
αποσυνδεση απο τη λογικη μεθοδο οργανωσης της σκεψης .
αποσυνδεση απο οποιαδηποτε μεθοδο οργανωσης η’ αποσυνδεση της > απο οιοδηποτε σημειο.

ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ>- ΤΟ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΑΙΤΗΜΑ.
1 το υποκειμενο, ατομο ,διαθετει πολλαπλα αισθητηρια-τροπους μετους οποιους προσεγγιζει- κατανοει την πραγματικοτητα.αυτη η προσεγγιση-κατανοηση γινεται απο το υποκειμενο ασκωντας τα πολλαπλα του αισθητηρια-τροπους,οχι με δοκιμαστικο η’επιλεκτικο τροπο,αλλα με τροπους αυτοματους,τυχαιους η’ και ταυτοχρονους.
αρα δεν υπαρχει καθοριςμενο σημειο >
με τη θεωρηση απο πολλαπλα σημεια, υποτιθεται μπορουμε να εχουμε την πιο αληθινη προσεγγιση-κατανοηση,ασχετα αν καταληγει, συνηθως στο μηδενισμο καθε> της πραγματικοτητας του γεγονοτος (αποδομηση)
Η επιστημονικη νομιμοποιηση του μεταμοντερνισμου προσκρουει σε δυο παρατηρησεις.
με οσα κρινεται, ειναι αδυνατο να παραξει δημιουργηματα [τεχνη η ιδεες} ειναι καταδικασμενος, να εξαντλειται σε παρωδιες και αποδομησεις της υπαρχουσας καταστασης .
Ως προς την αντιστοιχηση με την επιστημη, παρατηρω οτι οι πνευματικοι εκπροσωποι ,παραιτηθηκαν απο το να αρθρωσουν μια νεα προταση απεναντι στον καπιταλισμο που επεστρεψε ανανεωμενος.
Η επιστημη προχωρα με γενικευσεις, καθε νεα θεωρια δεν απορριπτει τα ευρηματα της παλαιοτερης αλλα τα αφομειωνει και τα επανερμηνευει στη νεα θεωρια.

Ο ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΘΕΩΡΗΣΕ ΟΤΙ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΟΠΤΙΚΗΣ, ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ,ΝΑ ΑΠΟΔΟΜΗΣΕΙ ΚΑΘΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ.
ΝΑ >
ΦΑΝΕΡΟ ΣΥΜΠΤΩΜΑ ΚΟΥΡΑΣΗΣ, ΗΤΤΟΠΑΘΕΙΑΣ ΜΙΑΣ ΕΓΩΙΣΤΙΚΗΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΠΟΥ ΒΟΛΕΥΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΗΓΟΡΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΚΩΝΙΚΑ.
ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ.
ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ.

Ο μεταμοντερνισμός επιχειρεί μια επιστροφή σε παλαιότερες μορφές. Ο Βασίλης Φιοραβάντες, στο βιβλίο του Εισαγωγή στην Αισθητική και την Ιστορία της Μοντέρνας Τέχνης, προσδίδει αρνητική χροιά στην έννοια του μεταμοντερνι…σμού σημειώνοντας: «Ο μεταμοντερνισμός αντιπροσωπεύει την κατάργηση sine die του κοινωνικού στοιχείου της τέχνης … και επιχειρεί μια άγρια επιστροφή σ’ εντελώς ξεπερασμένες μορφές, δηλαδή σ’ αυτές της τέχνης των προηγουμένων ιστορικών περιόδων και ακόμη των εντελώς απομακρυσμένων, οι οποίες έχουν αποστεωθεί από την ίδια την ιστορική εξέλιξη…» και συνεχίζει: «Έτσι, η διαλεκτική τέχνη-κοινωνίας που είναι κυρίαρχη στο μοντερνισμό, εξαφανίζεται προς όφελος της απόλυτης εμπορευματοποίησης της μεταμοντέρνας ψευδοτέχνης».6 Ο μεταμοντερνισμός παρουσιάζεται ως κενός δημιουργικότητας, πρωτοπορίας, πειραματισμού, ιδεολογίας. Η σύγχρονη τέχνη χαρακτηρίζεται μεταμοντέρνα, διότι, πλέον, δεν είναι μοντέρνα. Δηλαδή, η τέχνη δεν είναι πλέον αυθεντική και αφυπνιστική για τον άνθρωπο

Σχετικά με τον Συγγραφέα

ΤΣΙΛΙΓΚΑΡΙΔΗΣ ΠΑΝΟΣ

Σχόλια

Kατηγορίες

Ιστορικό